اخذاقامت ترفندخارجی ها
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 9799
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 146
بازدید سال : 901
بازدید کلی : 9799
اخذاقامت ترفندخارجی ها
گول تبليغات شبكه‌هاي ماهواره‌اي را نخوريد
كانال‌هاي ماهواره‌اي در حالي در آگهي‌هاي خود مردم ايران را به خريد ملك در كشورهاي خارجي و برخورداري از امتياز اقامت تشويق مي‌كنند كه بسياري از ايراني‌هايي كه گول اين تبليغات واهي را خورده‌اند هم اكنون نه تنها موفق به اخذ مجوز اقامت از چنين كشورهايي نشده‌اند بلكه حالا مجبورند ملك خود را با ضرر و زيان به فروش رسانند و اين كشورها را با خاطره‌اي بسيار تلخ و آزاردهنده براي هميشه ترك كنند.
نویسنده : هادي غلامحسيني 
كانال‌هاي ماهواره‌اي در حالي در آگهي‌هاي خود مردم ايران را به خريد ملك در كشورهاي خارجي و برخورداري از امتياز اقامت تشويق مي‌كنند كه بسياري از ايراني‌هايي كه گول اين تبليغات واهي را خورده‌اند هم اكنون نه تنها موفق به اخذ مجوز اقامت از چنين كشورهايي نشده‌اند بلكه حالا مجبورند ملك خود را با ضرر و زيان به فروش رسانند و اين كشورها را با خاطره‌اي بسيار تلخ و آزاردهنده براي هميشه ترك كنند.

به گزارش «جوان» مدت‌هاست كه بازار تبليغات تلويزيوني شبكه‌هاي خارجي براي جذب مشتريان املاك خارجي در تركيه، داغ است و شبكه‌هاي ماهواره‌اي تلاش دارند تا با پيشنهادهاي اغناكننده، ايراني‌ها را نيز به خريد اين آپارتمان‌ها سوق دهند و در مقابل، وعده مي‌دهند كه مي‌توانند اخذ اقامت در تركيه را براي اين افراد كسب كنند.

ايراني‌ها 2/1 ميليارد دلار را براي خريد ملك در دوبي بردند

در اين بين بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه بخشي از ايراني‌ها متأسفانه هميشه گول چنين تبليغاتي را خورده و سرمايه خود را به قصد دريافت مجوز اقامت به اين كشورها مي‌برند؛ به طو‌ر نمونه بر اساس گزارشي كه سازمان زمين‌هاي دوبي منتشر كرده، ميزان سرمايه‌گذاري ايراني‌ها طي سال ۲۰۱۴ در بخش املاك دوبي 5/4 ميليارد درهم برابر با 1 ميليارد و 225 ميليون دلار بوده است كه اين امر گوياي سادگي بخشي از هم وطنان است.

موضوع خريد ملك به بهاي اقامت، به ترفند اقتصادي خارجي‌ها براي جذب سرمايه از ساير كشورها بدل شده است، به طوري كه با جذب سرمايه‌هاي خارجي پروژه‌هاي بزرگ را به بهره‌برداري رسانده و پس از اتمام پروژه افراد خارجي كه در آن سرمايه‌گذاري كرده بودند همگي به بهانه‌هاي مختلف اخراج مي‌شوند.

اين در حالي است كه اگر به مقررات مشترك كشورها براي خريد ملك در خاكشان دقت كنيم به راحتي اين موضوع را متوجه مي‌شويم كه تقريباً بيشتر كشورها حاضر به واگذاري زمين به مشتريان خارجي نيستند و فروش خانه‌هاي ويلايي يا زميندار تنها به شرط داشتن شريك خارجي و تبعه اصلي آن كشورها ممكن است.

در اين كشورها، معمولاً جذب سرمايه خارجي با هدف تأمين منابع مالي جهت رواج ساخت و ساز در نقاط كمتر توسعه‌يافته انجام مي‌شود و مشتريان خارجي نمي‌توانند ملكي را به سادگي در شهرهاي اصلي و پرطرفدار آن كشورها خريداري كنند، اين در حالي است كه اين كشورها با طراحي پروژه‌هاي بزرگ ساخت و ساز منابع مالي را مردم ناآگاه ساير كشورها تأمين مي‌كنند و بعد از آن كه پروژه به اتمام رسيد و در صورت وجود تسهيلات، اقساط بانكي پرداخت شد به صاحبان اين املاك گفته مي‌شود كه با مجوز اقامت دائم آنها موافقت نشده است و بايد در اسرع وقت اين كشور را ترك كنند.

در اين بين اگر به حافظه تاريخي خود رجوع كنيم خواهيم ديد كه تبليغات پر زرق و برق براي خريد املاك از سوي ايراني‌ها در خارج از كشور، مسبوق به سابقه است و دوبي و ساير شهرهاي امارات متحده عربي هم را همين تبليغات اغواكننده از سوي ايراني‌ها آباد كرد.

برخي از ايراني‌هاي نا‌آگاه و خوش‌خيال سال‌ها پيش ميليون‌ها دلار پول خود را به كشورهاي عربي بردند، تا بلكه زندگي رويايي داشته باشند و اقامت اين كشور را كسب كنند، اما بعد از گذشت مدتي، در‌يافتند كه تبليغات سرمايه‌گذاري در بخش مسكن و با امتياز كسب مجوز اقامت تنها يك سراب بوده است و با شروع بحران‌هاي اقتصادي كه برخي از كارشناسان اين بحران‌ها را ساختگي مي‌خواندند، اولين گروهي كه از كشورهايي چون امارات به نوعي اخراج شدند و دستشان هم براي شكايت به جايي بند نبود، همين ايراني‌ها بودند كه با وضعيت بلاتكليف املاك خود مواجه شدند.

از سوي ديگر فصل مشترك چنين داستان‌هايي آن است كه قراردادهايي كه بابت فروش و پيش‌فروش اين واحدهاي مسكوني در خارج از كشور با ايراني‌ها منعقد مي‌شود، به لحاظ حقوقي كاملاً يكطرفه است و به دليل اينكه بسياري از افراد، از مشاوره‌هاي حقوقي در اين زمينه بي‌بهره مي‌مانند، قراردادهاي يكطرفه‌اي را امضا مي‌كنند كه براساس آن، اگر مشكلي پيش آيد، نزد هيچ مرجع قانوني در كشور مقصد، نمي‌توانند از حق و سرمايه خود دفاع كنند.

اخذ اقامت توري است كه برخي از كشورهاي منطقه و دنيا پهن كرده‌اند تا به واسطه آن بتوانند تحريكي در بازار ساخت و ساز خود ايجاد كنند و با پول و سرمايه خارجي‌ها مشكل توليد و عرضه مسكن خود را تا حدودي حل كنند.

بسياري از افراد ناآگاه را به اين كشورها مي‌كشانند و پس از آنكه شيره جان افراد را به واسطه پرداخت اقساط بانكي مسكن خريداري شده كشيدند به بهانه‌هاي مختلفي چون مخالفت با ارائه مجوز اقامت صاحبان اين آپارتمان‌ها را از كشور مقصد اخراج مي‌كنند و در اين بين نهايت سود را چنين كشورهايي به واسطه دستيابي به آپارتمان‌ها و بهبود شرايط عرضه و تقاضاي مسكن مي‌برند.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 70
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود